Noorwegen / dag 7 - Reisverslag uit Mundheim, Noorwegen van remco-andrea - WaarBenJij.nu Noorwegen / dag 7 - Reisverslag uit Mundheim, Noorwegen van remco-andrea - WaarBenJij.nu

Noorwegen / dag 7

Door: Remco

19 Augustus 2017 | Noorwegen, Mundheim

Bergen!! Nee niet de omgehoog gekomen bulten in het landschap maar de plaats Bergen.
Dat was het doel van vandaag.
Iedereen was redelijk op tijd wakker dus we konden vroeg aan het ontbijt.
Na het ontbijt aankleden en op pad. Aron wilde graag een Noorse trein zien dus we zijn naar Arna gereden om daar met de trein het laatste stukje naar Bergen te rijden, een reis van 9 minuten.
Eenmaal in Bergen te voet verder. Het weer was niet al te best veel regen met af en toe een opklaring. Maar dat mocht de pret niet drukken. Op naar de wereldberoemde vismarkt van Bergen.
Je kon wel merken dat het een wereldberoemde markt was want het aantal Aziaten was aanzienlijk.
Daar even rondgeneusd en zo'n beetje elk vis en krab gezien die er maar rondzwemt in de zee.
Vooral de Noorse koningskrab was indrukwekkend. Deze werden in grote tanks levend gehouden. Blijven ze vers.
Overal kon je ook tegelijk zitten en eten. Allereerst waren we bij enkele restaurants waar de vis wel van goud moest zijn. De prijzen logen er niet om.
Maar verderop waren ook tentjes(letterlijk) waar je kon zitten en een lekker visje kon eten.
Dat hebben we dan ook gedaan.
Na deze heerlijke vislunch zijn we verder getrokken naar de Fløibanen. Dit is een soort van trein die doormiddel van een kabel naar een hoogte van 320 meter wordt getrokken.
Eenmaal boven heb je een fenomenaal uitzicht over Bergen en haar haven. Hier hebben dan even van genoten.
En toen was het al weer tijd om richting huis te gaan. Met de 'trein' weer naar beneden en weer met trein naar Arna.
Daarna nog een uurtje rijden het huisje en de dag zit er al weer bijna op. Nu spullen bij elkaar rapen en inpakken. Morgen staat er weer een reis naar ons volgend verblijf gepland.

• 19 Augustus 2017 - 23:44

Joke:

Weer 'n geweldig moment!! Ga zo door met je allen. Have fun!!