Noorwegen / dag 13 - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van remco-andrea - WaarBenJij.nu Noorwegen / dag 13 - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van remco-andrea - WaarBenJij.nu

Noorwegen / dag 13

Door: Remco

25 Augustus 2017 | Noorwegen, Geiranger

De dag begon met een rustige relaxte ochtend. We hadden geen haast in ieder geval.
Buiten was het bewolkt en fris maar het trok in middag open het zonnetje begon weer vollop te schijnen.
's Middags in de auto gestapt en richting Loen gereden. Er schijnt hier een leuke kabelbaan te zijn.
Nou dat kun je wel stellen deze kabelbaan brengt je in ongeveer 5 minuten naar een hoogte van iets meer dan 1000 meter. Het is een van de meeste steile kalbelbanen ter wereld.
Dat hebben we dus gedaan. Een heel leuke ervaring voor iedereen. Eenmaal boven had je een uitkijkpunt boven op een restaurant met een fenomenaal uitzicht op de omgeving.
In de verte kon je in het plaatsje Olden het cruiseschip Queen Mary 2 zien liggen. Had net zo goed Madurodam kunnen zijn, zo klein lijkt alles van deze hoogte.
Ook werd deze hoogte gebruikt door paragliders er waren diverse waaghalzen die naast het restaurant van de berg af sprongen.
Bij het restaurant hebben we nog wat gedronken op het terras en nog even genoten van het uitzicht.
Hierna weer naar het beneden met de kabelbaan wat net zo spectaculair was als naar boven.
Beneden zijn we door gereden naar het plaatsje Stryn hier zouden wat winkeltjes zijn. Die waren er wel maar niet heel bijzonder.
Dus hebben we de boodschappen voor eten van vanavond gehaald en weer naar het huisje gereden.
Hier hebben we gegeten en beginnen we weer aan de voorbereidingen voor het vertrek van morgen naar alweer het laatste verblijf van onze vakantie.

• 26 Augustus 2017 - 10:31

Joke:

Ook Andrea met haar hoogtevrees, petje af hoor!!