Noorwegen / dag 11 - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van remco-andrea - WaarBenJij.nu Noorwegen / dag 11 - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van remco-andrea - WaarBenJij.nu

Noorwegen / dag 11

Door: Remco

23 Augustus 2017 | Noorwegen, Geiranger

Reisdag! Andrea en ik waren vroeg op en zaten wederom in een lekker zonnetje op de veranda koffie te drinken, de kinderen sliepen nog.
Tot we plots verrast werden door een zeehond de rustig voor ons huisje langs zwom. Dus wij snel de kinderen uit bed getrommeld om samen naar de zeehond te kijken die nog diverse keren boven kwam.
Na deze leuke ervaring werd het tijd om onze spullen te pakken en onze reis voort te zetten naar de volgende locatie.
We zijn inmiddels echte pak-pro's geworden. In een mum van tijd zaten in de auto voor vertrek.
Het zou een relatief kort ritje worden nog geen 3 uur reizen.
Onderweg zag je het landschap veranderen van het ene mooie uitzicht naar het andere mooie uitzicht. We werden zelfs nog verrast door langs een mooie gletsjer te rijden de Boyabreen. Hier was ook een restaurant met een mooi uitzicht op de gletsjer. Dus hebben we hier een kopje koffie gedaan en toen weer verder.
De route ging door diverse heel mooie landschappen tot we in de verte weer een grote gletsjer zagen en de routeplanner stuurde er ons er direct op af.
En ja hoor ons 4e huisje is gelegen onderaan deze gletsjer de Briksdalbreen. We hebben van uit het huisje vrij uitzicht op deze gletsjer. Maar ook de rest van de omgeving is zeer de moeite waard. Veel watervallen om ons heen en ook een wilde stroom vlak langs ons huisje. Heel mooi allemaal.
Na aankomst settelen en boodschappen gedaan.
Verder doen we het rustig aan vandaag.
Morgen wordt het weer meer actie.

• 24 Augustus 2017 - 12:02

Joke: