Noorwegen / dag 5 - Reisverslag uit Mundheim, Noorwegen van remco-andrea - WaarBenJij.nu Noorwegen / dag 5 - Reisverslag uit Mundheim, Noorwegen van remco-andrea - WaarBenJij.nu

Noorwegen / dag 5

Door: Andrea

17 Augustus 2017 | Noorwegen, Mundheim

Vandaag verlaten we het mooie Årdal om door te reizen naar het noordelijker gelegen Omastrand. We zijn redelijk op tijd opgestaan, want de boel moest nog gepakt worden en het huis moest schoon achtergelaten worden (hadden we gisteren na het beklimmen van de Preikestolen geen puf meer voor).
Omdat we toch wat spierpijn hebben na gisteren en het weer niet heel fraai is, is een dagje autorijden geen straf.
We beginnen rond 11 uur aan onze reis naar Omastrand. We moeten een afstand van 282 kilometer afleggen een afstand waar je hier bijna 6 uur over rijdt. We kiezen voor de toeristische route om zoveel mogelijk van de omgeving te zien en omdat we Aron hebben beloofd om bij een dubbele waterval (Låtefossen) te gaan kijken die zich vlak naast de weg vanaf 165 meter hoogte naar beneden stort. (Zie foto). Onderweg komen we door ontelbare tunnels, nemen 2 ferrys en stoppen meerdere keren om van het onvoorstelbaar mooie uitzicht te genieten. De landschappen veranderen ook telkens. Van rotsachtig en kaal, naar groen en telkens met grote hoogteverschillen. We rijden door skigebieden, zien bergen waar nog sneeuw op de toppen ligt en rijden kilometers door een gebied waar fruit wordt geteeld en ontdekken zelfs een gletsjer (Folgafonna). We kijken onze ogen uit en blijven ons verbazen over de natuur in dit land.
Om 17:15 bereiken we onze bestemming (in één keer!!). We worden vriendelijk en enthousiast ontvangen door de eigenaar van het huis die ons gelijk ons huis laat zien en wat voor huis! Zó groot, zo fijn en gezellig.
Nadat we onze spullen uit de auto hadden gehaald hebben we snel iets gegeten en een wandeling gemaakt naar het Hardangerfjord om een plekje te zoeken waar Aron morgen ons avondeten gaat vangen.
Nu lekker met een kopje thee en wat lekkers bij de open haard!

• 18 Augustus 2017 - 00:54

Joke: