Noorwegen / dag 4 - Reisverslag uit Forsand, Noorwegen van remco-andrea - WaarBenJij.nu Noorwegen / dag 4 - Reisverslag uit Forsand, Noorwegen van remco-andrea - WaarBenJij.nu

Noorwegen / dag 4

Door: Remco

16 Augustus 2017 | Noorwegen, Forsand

Doel van vandaag was de Preikestole.
Maar omdat we al enkele dagen vroeg wakker zijn geworden en de weersvoorspelling niet al te best was (ook laatste keer dat we hier wat op uit doen) hebben we besloten om wat later op de dag pas in actie te komen.
Maar toen we 's ochtend naar buiten keken en zon ons vrolijk begroette hebben we de activiteit maar naar voren gehaald.
Dus na een stevig ontbijt snel in de auto richting Preikestole, althans de parkeerplaats daar in de buurt.
Want vanaf de parkeerplaats is het nog meer dan 4 kilometer lopen naar de Preikestole.
En deze route is niet makkelijk. De route bracht ons door bossen met rotsblokken als pad. Moerassen met loopvlonders en steile beklimmingen met smalle paden en rotsplateaus En als je net zo geoefend bent als wij dan ben je na 500 meter al behoorlijk aan het zweten.
Maar na goed 2 en half uur zwoegen kwamen we aan op de Preikestole en alle moeite was zeer zeker niet voor niets geweest.
En alle lof naar Andrea die met haar hoogte vrees het toch maar even heeft gedaan, thumbs up!!
Het uitzicht vanaf de Preikestole is prachtig en wetende dat er een afgrond van 604 meter rondom is geeft je toch een apart gevoel.
Een kleine blik over de rand doet je maag ook wel draaien.
Maar het vervelende van heen gaan is je moet ook weer terug.
Dus na ongeveer een half uurtje op de Preikestole te hebben vertoeft zijn we maar weer begonnen aan de terugreis. Ondanks allerlei pijntjes verliep de terugreis toch sneller dan we gedacht hadden.
Dus in minder 2 uur stonden we weer bij de auto.
Moe maar trots met wat we gedaan hebben.

• 16 Augustus 2017 - 22:29

Tineke Rinsema :