Noorwegen / dag 6 - Reisverslag uit Mundheim, Noorwegen van remco-andrea - WaarBenJij.nu Noorwegen / dag 6 - Reisverslag uit Mundheim, Noorwegen van remco-andrea - WaarBenJij.nu

Noorwegen / dag 6

Door: Remco

18 Augustus 2017 | Noorwegen, Mundheim

We kregen klachten dat ons reisverslag van dag 6 te laat was. Dus bij deze.
Dag 6, relax dag! Omdat we sinds we in Noorwegen zijn elke dag vroeg op zijn gestaan voor de diverse activiteiten hebben we besloten om eens lekker uit te slapen en de ochtend relax door te brengen.
We werden 's ochtends verwend met grandioos weer. Heerlijk zonnetje, mooie gelegenheid om voor het huisje in de zon te zitten.
We hadden toch geen haast, ontbijt kon ook nog wel wachten.
Inmiddels hadden we besloten om in het begin van de middag naar de Steindalsfossen te gaan (fossen betekend waterval in het Noors).
Dus langzaam aan ontbijt klaar maken, en...huh!? elektriciteit val uit. OK, stoppen nagekeken allemaal goed. Alle apparatuur erachter weg nog niks.
Dan maar naar de huiseigenaar (woont onder aan de heuvel). OW, hij had niet gezegd dat de stroom in de hele regio erachter weg zou gaan. Hij had verwacht dat we al vroeg op pad waren gegaan.
Dus, geen elektriciteit voor de komende anderhalve uur. Wat erop neer komt, geen broodjes(oven) geen eieren(elektrisch koken) geen douche(boiler en waterpomp) je kon in elke geval de wc 1x door trekken.
Maar goed toen de elekctricteit er weer was alsnog ontbeten en een ieder heeft zich klaar gemaakt voor de dag.
En veel later dan gepland dan toch op stap.
De waterval was iets meer dan een uurtje rijden en onderweg werden we nog even verrast door een andere waterval die ook behoorlijk spectaculair was.
Eenmaal aangekomen bij de Steindalfossen viel deze niet tegen. Een waterval met een vrije val van 50 meter waar je achter langs kunt lopen.
Natuurlijk hebben we hiervan een lading foto's gemaakt.
Tijd om weer terug te gaan. De dag kroop al naar het eind en het weer begon om te slaan.
Eenmaal thuis hebben we ons avondmaal genuttigd en was deze relaxte dag ten einde.

• 19 Augustus 2017 - 23:47

Joke:

Weer een geweldige dag!!!